راهنمای خرید چای ساز و معرفی 11 تا از محبوب ترین و کاربردی ترین چای سازهای بازار ایران

پنجشنبه 28 مهر 1401
11:30
فراز

این روزها چای دیگر یک نوشیدنی ساده محسوب نمی شود. نوشیدن چای در میان مردم ایران به یک فرهنگ تبدیل شده است. خوش رنگ و بویی که بسیاری از خاطراتمان را با او شریک هستیم. در غم و شادیهایمان، کمرنگ یا پر رنگ حضور داشته و طعمش جزو بیادماندنی ترین طعم هاست. نوشیدن چای خواص فراوانی دارد. کمک به سلامت قلب، جلوگیری از سرطان تخمدان، کاهش ریسک دیابت. کمک به سیستم ایمنی بدن، کاهش ابتلا به پارکینسون، کمک به هضم غذا و غیره. البته دم کردن چای هم خود یک هنر محسوب می شود که نیازمند وسیله و ابزار خاص خود است. با خانگی لند همراه باشید، ما میخواهیم راهنمای جامع خرید چای ساز و همچنین معرفی  11 مورد از بهترین چای ساز های بازار در سال 2021 را به شما ارائه کنیم. چای ساز هایی که هم از نظر کیفیت و هم از نظر قیمت، حرفی برای گفتن دارند.

بهترین چایساز چه چای سازیست


برندهای مختلفی وجود دارند که پای ساز تولید میکنند. تعدادی از آنها به ظاهر اهمیت بسیاری داده اند. بعضی ها هم کیفیت را سر لوحه کار خود قرار داده اند. در طول این چند سال اخیر لوازم منزل پیشرفت های زیادی داشته اند. تعدادی از برند ها در سال 2021 محصولاتشان را زیبا تر و پیشرفته تر تولید کرده اند. همین پیشرفت ها باعث سردرگمی مشتری در بازار شده است. انتخاب یک چای ساز خوب نیاز به فاکتور های مختلفی دارد که هنگام خرید باید به آنها توجه کنیم. شاید بگویید این مسئله اهمیت چندانی هم ندارد، اما شما که دوست ندارید هر سال، چای سازتان را عوض کنید.

چای پس از آب، پرمصرف ترین نوشیدنی جهان است. مردم جهان از 5000 سال پیش چای مصرف میکنند. تولید سالانه چای در جهان 6337000 تن است.


چند نکته مهم هنگام خرید چای ساز 


انتخاب یک چای ساز خوب 8 نکته طلایی دارد که اگر آنها را رعایت کنید؛ 100% یکی از بهترین چای ساز های بازار را خواهید خرید. شاید برای تهیه یک چای ساز 100 ها مورد وجود داشته باشد، ولی میتوان همه این موارد را در یک فیلتر 7 الی 10 تایی مختصر کرد. جنس کتری و قوری، اصلیت و مدل دستگاه، توان مصرفی، جنس بدنه، کارایی و قابلیت ها، قیمت، طول کابل و نوع المنت، ظرفیت کتری و قوری. حتما حتما حتما به این نکات توجه کنید تا خدایی نکرده کلاه سرتان نرود. در ادامه کامل این نکته ها را بررسی می کنیم؛ پس سر جایتان بمانید و این متن را تا آخر بخوانید.

  • اصالت دستگاه
  • جنس بدنه کتری و قوری
  • توان مصرفی و قدرت
  • ترکیب بدنه و کیفیت مونتاژ
  • قابلت و امکانات ویژه و اتوماتیک
  • ظرفیت کتری و قوری
  • طول کابل و نوع المنت
  • قیمت

 

چای ساز اصل رو چطور تشخیص بدیم؟


همیشه گفته ام و باز هم میگویم: برای تشخیص جنس اصل از بدل چندین راه وجود دارد. اولین کاری که باید بکنید، سرچ کردن مدل آن دستگاه در گوگل است. کافیست نام و مدل چای ساز انتخابی تان را در گوگل سرچ کنید؛ حالا در لیست وبسایت هایی که مشاهده می کنید، باید آدرس وب سایت تولید کننده هم باشد. برای مثال وبسایت رسمی محصولات بوش، سایت “bosch-home.com” است. اگر در این باره سوالی داشتید، میتوانید با کارشناسان لوازم خانگی در ارتباط باشید. راه حل دوم خرید از فروشگاه های معتبر و دارای نماد اعتماد الکترونیکی است. سومین مورد گارانتی ست؛ فروشنده ای که محصول اصل میفروشد، هیچ ترسی از ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش ندارد. این سه نکته را رعایت کنید، مطمئن باشید جنس اصل خریده اید.

 

جنس بدنه کتری و قوری

یکی از مهم ترین بحث هایی که هنگام خرید چای ساز وجود داشته است جنس کتری و قوری است.

در دنیای چای سازها کلا 4 نوع جنس بدنه داریم؛ پلاستیک. استیل. شیشه. ترکیب اینها.


جنس کتری میتواند از استل، پلاستیک، شیشه یا ترکیبی از همه این ها باشد. اگر نبال ظرافت و زیبایی هستید دنبال چای ساز های شیشه ای بگردید. جنس کتری و قوری در این مدلها معمولا از شیشه باکیفیت و در اکثر مدلها از پیرکس استفاده شده است. یک چراغ ال ای دی زیبا هم داخل کتری قرار داده اند که جوشیدن آب در آنها واقعا دیدنی است. اما اگر دنبال کیفیت، استحکام و دوام میگردید، انتخاب چای ساز تمام استیل می تواند کار درستی باشد. این چای ساز ها از استیل ساخته شده اند و معمولا نوع استیل آنها مات است.

دقت کنید استیل نباید به آهن ربا جذب شود.

و اما مدلهای پلاستیک؛ این چایساز ها بدلیل جنس بدنه اشان قیمت پایینتری دارند. ظرافت آنچنانی هم در طراحی آنها بکار نرفته است. ولی از یک بابت به شما اطمینان میدهم؛ چای ساز های بدنه پلاستیکی از همه مدل ها ارزانترند. و در آخر هم مدلهای ترکیبی؛ این مدل ها از ترکیب شیشه و پلاستیک یا شیشه و استیل ساخته می شوند. ظرافت بالایی دارند و معمولا جزو گرانترین چای ساز های بازار محسوب می شوند. میتوان گفت این نوع از چای ساز ها بهترین چای ساز های بازار هم هستند و امکانات مختلفی هم دارند.

 


قدرت و توان مصرفی چای ساز


امروزه تقریبا تمامی وسایل آشپزخانه برقی شده اند؛ از طرفی کارها بسیار سریعتر جلو می روند و از طرفی مصرف برق به طرز چشم گیری بالا میرود. برای مردیریت این موضوع، میتوان در هنگام خرید به برچسب انرژی محصولات توجه کرد. با یک انتخاب هوشمندانه میتوان محصولاتی را انتخاب کرد که مصرف انرژی پایینتری دارند. برای مثال چای ساز های روهم از مدلهای صفحه ای مصرف کمتری دارند. این هم بدلیل حذف صفحه گرم نگهدارنده قوری در مدلهای روهمی است.

 

نوع ترکیب و کیفیت مونتاژ چای ساز


تقریبا هر کسی میتواند جنس بی کیفیت را تشخیص دهد. معمولا اجناس بدل از پلاستیک های خشک و شکننده ای تولید می شوند. وزن این اجناس بشدت کنم است و قابل انعطاف نیستند. بدنه خش دار و بسته بندی ضعیف هم یکی دیگر از نشانه های مونتاژ ضعیف است. توجه کنید در خرید های اینترنتی، از فروشنده درخواست کنید برایتان عکس ارسال کند. مدل و ظاهر دستگاه را با تصاویری که در وبسایت اصلی تولید کننده مطابقت دهید. شیشه هم اگر از پیرکس باشد که چه بهتر.


قابلیت های ویژه چای ساز


در دنیای مدرن امروزه، وسایل خانگی هم بشدت پیشرفت کرده اند. اکثر لوازم خانگی مدرن قابلیت اتصال به گوشی موبایل را دارند. در بیشتر مدلها کارها و قابلیت های اتوماتیک کاملا هوشمند تشخیص داده میشوند. برای مثال چای ساز های جدید، اتوماتیک به حالت گرم نگه دارنده میروند. سیستم قطع کن خودکار دارند، انواع حالت های ایمنی را دارا هستند و برای درست کردن انواع چای و دمنوش حالت های ویژه دارند. قابلیت تنظیم زمان و دما را دارند و از قابلیت خاموش شدن خودکار بهره مند هستند. ناگفته نماند این ویژگی های جالب قیمت چای ساز ها را تا حدودی بالا میبرند و شاید در مصرف برق آنها هم تاثیر بگذارند. خرید چایساز شاید آنقدر هم که فکر می کردیم ساده نباشد!!!

ظرفیت چای ساز


اگر خانواده شما پر جمعیت است، نیاز به چای سازهایی با ظرفیت بالا دارید. در بازار میتوان چای ساز هایی با ظرفیت 1.5 لیتر تا 2.5 لیتر پیدا کرد. برای مثال دلمونتی dl400 ظرفیت 2.5 لیتری دارد که ظرفیت بالایی برای یک چایساز است. اما درصورتی که در یک خانواده کم جمعیت زندگی می کنید، میتوانید از مدل هایی با ظرفیت 1.5 الی 1.9 لیتر تهیه کتید. مطمئنا این مدلها میتوانند کار شما را به خوبی راه بیاندازند.

 

طول کابل و نوع المنت چای ساز


طول کابل معمولا در چایساز ها یک معضل بوده است. ترجیحا چای سازی بخرید که طول کابلش به 1 متر برسد. این موضوع میتواند در آشپزخانه هایی که پریز زیاد ندارد، بشدت آزار دهنده باشد. و اما نوع المنت؛ دقت کنید در چای ساز های روهمی، المنت با کتری یکی نباشد، وگرنه مجبور میشوید کتری را با کابلش حمل کنید. اما در صورتی که کتری از المنت جدا باشد میتوان براحتی کتری را این طرف و آنطرف برد. یک چای ساز خوب باید هرجا که خواستیم با ما بیاید.

قیمت چای ساز


قیمت چای ساز یکی دیگر از مسئله های مهم است. برای اینکه مطمئن شوید که یک چای ساز خوب و مقرون به صرفه میخرید، باید به چندین وبسایت و فروشنده سر بزنید. حالا قیمت ها و نوع ها را با هم مقایسه کنید. ببینید قیمت ها معقول هسنتد یا نه. گاهی اوقات دو شرکت رقیب دقیقا یک محصول را تولید کرده اند. ظاهر و امکاناتشان هم یکی است؛ اما وقتی قیمت ها را بررسی می کنید میبینید قیمت چای ساز اولی یا دومی از دیگری بسیار گرانتر است. دلیل این موضوع به سیاست های این دو شرکت در فروش برمیگردد و اصلا ربطی به قیمت واقعی محصول ندارند. پس میتوانید چای سازی که قیمتش مناسب تر است را بردارید.

 

و حالا یک سوال مهم، چای ساز خوب چی بخریم؟


در جواب این سوال باید بگویم من امروز قصد دارم 11 مورد از بهترین چای ساز های سال 2021 را معرفی کنم. چای ساز هایی که به نسبت کارایی و کیفیت مناسبترین قیمت را دارند. ما در خانگی لند از بین تقریبا 500 مدل چای ساز، این 11 مورد را انتخاب کردیم. برای تهیه این لیست 11 تایی از فیلترهایی مانند: کیفیت المنت – جنس بدنه – کیفیت مونتاژ – طول، جنس و نوع کابل – جنس قوری – حالت(روهمی – صفحه ای – تکی) و غیره استفاده کردیم. بعد از حساسیت های زیاد به یک لیست 11 تایی رسیدیم که در ادامه تک به تک به بررسی آن ها خواهیم پرداخت. اما قبل از معرفی چند نکته مهم وجود دارد که باید به آنها اشاره کنیم. شاید شما هم مدل هایی را بشناسید که جنس و قیمت خوبی دارند، ولی در این لیست نام آنها نیامده. پس تعجب نکنید. همراه ما باشید با 11 مورد از بهترین چای ساز های بازار در سال 2021 همراه با قیمت

چای ساز بوش مدل Bosch tea maker TTA5603

۲.۲۰۰.۰۰۰ تومان

کتری برقی پروفی کوک مدل Proficook PC-WKS 1119

۱.۳۰۰.۰۰۰ تومان

چای ساز پروفی کوک مدل ProfiCook PC-TK 1165

۱.۷۵۰.۰۰۰ تومان

چای سازپروفی کوک مدل ProfiCook PC-WKS 1020

۱.۸۵۰.۰۰۰ تومان

چای ساز پروفی کوک مدل ProfiCook PC-HWS 1168

۲.۷۵۰.۰۰۰ تومان

آب جوش کن پروفی کوک مدل PC-HWS 1145

۲.۸۰۰.۰۰۰ تومان

چای ساز بوش مدل Bosch tee maker TTA2201

چای ساز بوش مدل Bosch tea maker TTA2201

۱.۸۰۰.۰۰۰ تومان

چای ساز بوش مدل Bosch tee maker TTA2010

چای ساز بوش مدل Bosch tea maker TTA2010

۱.۸۵۰.۰۰۰ تومان

چای ساز تفال مدل Tefal tee maker BJ201F

چای ساز تفال مدل Tefal tea maker BJ201F

۲.۳۰۰.۰۰۰ تومان

چای ساز فیلیپس مدل Philips tea maker HD7301

۲.۳۰۰.۰۰۰ تومان

 

چای ساز پروفی کوک مدل Profi Cook PC-TKS 1056

چای ساز پروفی کوک مدل Profi Cook PC-TKS 1056

۲.۴۸۰.۰۰۰ تومان

 

 

 


[ بازدید : 41 ]
در اینجا سعی می کنم انواع لوازم خانگی بررسی کنم و سایت های مفید رو معرفی کنم.

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به سرای امید است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
تابلو دکوراتیو توسعه فردی نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner
دانلود فیلم طراحی سایت در مهاباد امیر نظری قیمت سیمان نرم افزار واسط سامانه مودیان آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری خاموش شدن ناگهانی گوشی شیائومی وی موبایل ال تی پارت summer mocktails
بستن تبلیغات [x]